Alla inlägg den 12 november 2022

Av Max Olsson - 12 november 2022 16:56

En nära vän fyller 50 år och jag vill verkligen komma på en bra 50 års present. Jag har klurat på detta under lång tid nu. Han är väldigt miljömedveten och vill absolut inte ha någon onödig pryl som han aldrig kommer att använda. När jag Googlade runt för att komma på något bra hamnade jag på 50-årspresent.se och där bland alla möjliga tips på vad man kan köpa i present till någon som fyllde 50 fanns det självklara valet. Nämligen att bli fadder åt en panda via WWF. Så enkelt och så genialt på samma gång. 


Enligt WWF finns det idag knappt 1 900 pandor kvar i det vilda och det behövs fler och bättre sammanlänkade naturreservat för att skydda pandorna. WWF arbetar för att 90 procent av pandans bambuskogar ska skyddas. Pengarna man betalar som fadder går till bland annat detta, men även till forskning, inventering och utbildning av personal.


#panda #wwf #fadder

Av Max Olsson - 12 november 2022 16:55

Luften blir kallare
Och löven ändrar färg
Det är dags för pumpa spice lattes
Och mysiga brasor i den öppna spisen
Jag älskar höstens friska kyla
Det är dags att ta fram mina varma tröjor
Och njut av det kallare vädret


Regnet slår ner fönsterrutorna
När vinden ylar och stönar
Trädgrenarna svajar fram och tillbaka
I en aldrig sinande dans
Stormens kraft visas
För alla att se
Och ändå, mitt i allt detta kaos
Det finns en känsla av frid


#höst

Ovido - Quiz & Flashcards